Dag 06 – Min dag

Alicia väckte mig någon gång inatt och vi delade sedan säng resten av natten. Mys, i alla fall när hon ligger still. =) Vid sju vaknar godingen som är snorig, varm men ändå så glad. Älskar hennes morgonhumör.

"Back back" så ålar hon ur sängen och ner på golvet. Hon tycker väl att det är dags för mig att också kliva upp när hon kommer in igen och säger "Bajs" "Bya böja". Upp och in till badrummet. Känner mig rätt grundlurad när blöjan åker av...

En lugn förmiddag hemma. Sedan lunch hos mamma och pappa. Promenad och Alicia sover i vagnen. Mellis och tvättstuga på eftermiddagen och sedan en snabbhandling på ICA. Vi pantade flaskor innan vilket var nödvändigt för att sedan handla. Januari är ingen rolig månad. Blä!

Hem och bara vara. Alicia är gnälligare än gnälligast. Ligger still i soffan??? Lite vindrovor och sedan igång igen. Kvällsmatsfix och snabbdisk. Måste skryta lite när det gäller min snabbhet i att diska.

Handboll på tv:n och Alicia leker med duplot nedanför. Så kul att se henne leka. Heja Sverige och sedan pyjamas, välling, tandborstning och nattning. Upptäckte några prickar. Vattkoppor? Hmm. Nu sover hon i alla fall och jag ska göra ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0