Så arg så jag tjuter!

Fick reda på att min lilla bebis på 8 månader äter Tom & Jerry kex... Var det något som jag åtminstone trodde vi var överens om så var det just detta. Jag ser verkligen ingen som helst anledning och jag menar verjkligen INGEN anledning att introducera dessa kex för en 8 månaders bebis som precis håller på att få sina första tänder. En bebis som precis håller på att upptäcka en mängd olika mat och frukt och grönsaker. En bebis som absolut inte efterfrågar dessa vidriga kex. En bebis som nöjer sig alldeles utmärkt med sina majskrokar. Så besviken... trodde vi hade en överenskommelse. Jag skiter i att det kanske inte är en så stor mängd socker hon får i sig och ja hon kommer att slussas in i det som alla andra, det är jag övertygad om MEN det är vi föräldrar som väljer när och jag kan då tycka att det finns bra många andra saker som Alicia behöver intruduceras för. En Alicia som har krånglat lite till och från vid maten ett tag. En Alicia som jag håller på att försöka lära äta ris...  Jag fixar och styr med all hennes mat för att göra det så bra som möjligt för henne. Det rimmar så illa för mig att då samtidigt erbjuda henne sötsaker... Lära henne äta kex istället. Snacka om att jag då jobbar i motvind. Kalla mig patetisk/hysterisk eller vad ni vill men jag är arg. Riktigt arg. Och jag skiter fullständigt i argumentet att det är så lite... nur har ju hon lärt sig detta, nu har hon ju fått smak på det. Ahh... ge mig ett bra argument varför hon ska äta dessa kex?! Ett! För jag kan f*n inte se ngt. Och som sagt det är inte världskatastrof att hon fått i sig det, det är inte det det handlar om. Men vad är nästa steg? Saft i nappflaska? Lite cola kanske...  Eller smula sönder lite frosties flingor över gröten i morgon bitti? "Hon fick bara så lite.... "Gha.... Ja, jag kanske överdrev det sista men jag tycker inte att det är vettigt att ge en 8 månaders bebsis tom och jerry kex sedan får ni tycka vad ni vill om mig. Jag skiter i det. Punkt!

Men det här är väl tyvärr den äckliga början på vad man får göra för mamma och vad man får göra för pappa. F*n säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Linda Verngren

Åhhh vad jag känner med dig!!

Har gått igenom precis detsamma med min äldsta.

Men då var det Coca cola i mkt tidig ålder...

Om jag bara kunde säga NÅGOT som skulle få dig att känna dig lugnare, men det kan jag faktiskt inte...

Du verkar iaf vara en MYCKET MYCKET bra mamma som tänker på Alicias bästa! Kramar till Dig!

2010-03-03 @ 21:56:56
Postat av: Jenny

Suck...det värsta är väl många tror att man sårar den andra parten, i det här fallet dig, men det som får lida mest för det är ju ändå Alicia. Jag förstår dig helt o fullt att du inte vill börja lära henne äta socker-vilket är helt önödigt!! Puss på dig vännen nu ska jag ha semester!!

2010-03-04 @ 16:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0