Kaninkatastrof!!!!!

Vet ni? Det blev en ny dag... idag igen?! Det är ju så... även om man inte riktigt inser det när det är som värst. Somnade tillslut. Tack för värmande ord, tankar och kommentarer!!! Det har varit en småseg dag idag men vi har i alla fall varit och hälsat på Anna, Alfons och Wilma. Bara hemmamys.

Jag släpade med mig Alicia in i badrummet idag. Kände att jag behövde en dusch. Klädde av skrutt och lade fram en handduk och leksaker hon kunde ha under tiden... Jo, tjena! Gissa hur många sek. det tog innan Alicia var i duschen med mig? Undrar väl egentligen hur jag tänkte där från början. Men hon var så nöjd och jag kunde duscha klart i lugn och ro med en plaskande glad bebis runt fötterna. Goa goa tjej!!! Mammas lyxbebis. Avslutade med att duscha av henne, men hon måste ha skurit sin lilla lilltå på något?! Måste ha varit något vasst på golvet... stackars. (Fast hon märkte inget men ändå...)

Alicias älskade kanin höll på att tappa sitt ena bakben men är nu lagad av mig. Vad jag kan?! =) Öronen är också tvättade, dom luktade allt annat än godis. Har en liten taktik med att tvätta olika delar på kaninen vid olika tillfällen.

Ja, hon spottade glatt ut nappen och var bara tvungen att smaka på gruset... Fick fiska ut grus från munnen både en och två gånger... men så kul hon hade!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0