Fredagsmys ensam.

Hmm, Alicias feber kom tillbaka. Varför? Jag som trodde att det hade vänt. En vecka har det hållit på. Vi har varit  hemma och jag börjar känna mig smått sällskapsjuk. Min lilla gnällfis kräver ALLT just nu. Jag har i alla fall borstat tänderna idag. Det ni! T.o.m. grannen under mig frågade lite försiktigt hur det var med oss, om Alicia var sjuk? Jo... minst sagt. Hon berättade att hon hade undrat om hon kunde hjälpa till med något... Det här är så olikt Alicia så det finns inte, när t.o.m. grannarna reagerar. Stackars liten. Ringde till sjukan idag igen. Fick till svar att ge henne mer Alvedon och ringa om det blev värre... (Kanske var just därför jag ringde idag igen. Eller? Inte ringde jag för att meddela att hon blivit bättre sedan i måndags...) Orka. Mamma och pappa var här och lämnade lite gott och blandat så vi överlevde den här kvällen också.

Det blev en kort och långsam promenad idag med. Jag orkar ju heller ingenting, men skönt att komma ut. I vagnen är hon inte missnöjd i alla fall.

Nu är det sängen, alldeles för sent egentligen. Men när jag inte hinner göra något dagtid så är det så mycket som jag vill hinna ta igen. Att bara få andas. I morgon är en ny dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0