Känslor, tankar och en vilja

En klump i min hals som vägrar försvinna, en oro i min mage som ständigt gör sig påmind. En yrsel som jag snart blir galen på. En dunkande huvudvärk som kommer och går. Tror inte jag mår så vidare värst för tillfället... Jag tänker ta tag i det. Klumpen= Kuratorhjälp på gång, Yrseln= sova mer, äta rätt dricka mer (får för mig att det blir bättre då) Huvudvärk= Gissar att den kommer från nacken, amningskudde inhandlad och nästa steg är att boka tid hos massören. Skiter i vad det kostar...

Jag kan bara se på, jag kan bara acceptera, jag får bara finna mig i situationen. Jag kan bara se på när någon annan bara styr och ställer. Jag kan bara be snällt och hoppas på det bästa och säga tack.


En ledsamhet för tillfället som handlar om allt jag ville ge mitt barn. En frustration över att inte kunna ge det. En oro för Alicia. Hon har inte valt det här. En STARK vilja att ändå ge det bästa jag har till henne. Tid och kärlek! Förlåt älskade lilla du...

Som pappa ständigt säger och tittar in i mina ögon, "Upp med hakan du är stark".

Kommentarer
Postat av: syrran

Bra handlingsplan! Välkommen på torsdag!

2009-09-08 @ 17:37:36
Postat av: Nicka

Lite "stöttande" från mig, det ordnar sig.



Jobbigt är det, till och från, det där livet man har. Ett helvete i bland, med det bra man har, tar över i långa loppet. Med kärlek kan man ta sig över alla hinder, och kärleken mellan mor och dotter är den starkaste : )

2009-09-08 @ 19:01:40
URL: http://virrpannatrollstoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0