Sugen på att baka

Jag borde egentligen:

*tvätta fönstren (dom är pinsamt smutsiga)
*städa toan
*plocka in tvätt
*sortera papper
*sortera bilder

Men är tydligen världens lataste idag. Tur att jag hittade dammsugaren igår. Alicia somnade precis. Hon är så söt när hon ligger och pillar och pillar på sin kanin innan hon somnar. Börjar nog att fundera på min packning istället, mycket roligare så. Det blir en tur att hälsa på syster med familj. Behöver jag säga hur skönt det ska bli?! Bara komma bort, bara komma bort och få vara utan krav, press och massor med måsten.

Såg på Tinas cookalong då jag fastnade för den här efterrätten. Bild och text kommer från www.recept.nu.



Antal portioner: 4
Ingredienser
2 2 dl crème fraiche
2 2 dl Philadelphiaost, 200 g
3 3 tsk vaniljsocker med riktig vanilj
1 1 st lime, rivet skal (zest) samt saft från ½lime
8 8 st digestivekex

Till servering
malen kanel eller kardemumma
2 2 st passionsfrukter

Gör så här

Vispa creme fraichen och philadelphiaosten, smaksätt med socker och lime. Krossa digestivekexen. Varva kexsmulor och limecremen i glas, toppa med lite malen kardemumma och passionsfrukten.


Kommentarer
Postat av: Sassa

Hej! Ja byxorna är också från bamseserien, de finns från stl 86 och uppåt, köpte de på Lindex här i stan och de finns som sagt på den lite större avdelningen. Dock tycker jag att byxorna är lite små i storleken. Köpte ett par 86 till min dotter och de sitter perfekt nu medans hon fortfarande har 80 i andra kläder. Hälsningar Sassa

2009-10-14 @ 13:09:15
URL: http://isqristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0