Dags för ett inlägg kanske...?

Igår var Alicia och jag och hälsade på Anna, Alfons och Wilma. Wilma kröp!? Ahh... gör bebisar det så snart? Det går ju inte att fatta hur fort allt går. En supermysig dag med prat, sol och en lååång promenad. Det var precis det vi behövde.

Idag har jag börjat projektet "tvätta fönster". Jag avskyr verkligen det. Det blir ju inget bra hur man än gör... Efter ett tag började det skymma och då kändes det genast som resultatet blev som jag ville. Kanske kan bero på att man inte såg så mkt längre, men det är helt klart bättre än innan. Nu har jag tjuvtänt ljusstaken och slingan på balkongen lyser så fint. Jag har bestämt mig för att försöka njuta av att det snart är jul.

Hittills har julen och julsakerna fått mig att må illa. För mkt känslor som ligger kvar. Blä! Det är snart ett år sedan som den här "cirkusen" började. I år ska jag i alla fall fira jul med dom som åtminstone vill vara med mig. I år ska jag fira jul i lugn och ro. Punkt! Det ska bli min vändpunkt. Jag tänker fira nyår med någon som inte tittar på mig och tar i mig som om jag vore pestsmittad. Det ska bli bra! Jag ska göra fint här hemma. Göra fint på mitt sätt. För jag tycker faktiskt om den här högtiden. Alicias paketkalender ska hängas upp på väggen och jag tänker skaffa mig en liten minigran. På mitt sätt. Emma och jag har bestämt oss för att baka lite lussekatter också. Mysigt! Det ska bli bra. Jag vill verkligen det. Även om det kommer bli tufft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0