Sommar i en sommarstad

Tjoho. I torsdags fick jag ett ryck. Fick bara sådan lust att åka iväg. Bort! Ha kul. Semester! Sedan tänkta jag; Varför inte?! Jag tänkte inte bara sitta hemma och vänta på att det skulle bli söndag. Surfade snabbt in på SMHIS hemsida och sedan ett snabbt klick till Västerviks turistinfo. Efter några rundringningar fick jag napp och bokade ett rum. När lillskrutt somnat packade jag i ordning, gjorde matsäck, duschade, städade och packade bilen. På fredag morgon var det bara att åka. Tidigt... Känns ändå som ett bra beslut att åka 06.30. Ingen trafik. Vi stannade strax innan Gamleby och sträckte på oss. Alicia tyckte det var hög tid för frukost. En liten paus och vidare mot Västervik. Det blev centrala delarna av staden hela dagen. Efter att ha kört (irrat) runt några varv hittade vi fram till "Resanderum". Skulle beskriva det som ett Vandrarhem fast det fanns lakan och att man slapp städa själv. Helt okej, men jag bokar inte ett rum utan närhet till toa nästa gång. Alicia var måttligt road av att bli medsläpad dit. Kunde ju inte lämna kvar henne på rummet och utanför kändes också helt fel. Att lägga henne på golvet var inte att tänka på... Hur gör man liksom?!! =)

På kvällen åt vi god middag på stan. Black and White. Det var så gott och så trevlig personal. Han fixade bra plats åt både mig och Alicia. Kunde verkligen njuta. Bara sitta och titta ut över vattnet. Lagom till sista tuggan vaknade liten och tyckte att vagnen var den tråkigaste platsen i hela världen... Mammas knä var mycket bättre.

Idag har vi strosat runt på Lysingsbadet hela dagen. Kände knappt igen mig. Såg inte ut som sist. Minigolfbanan såg ut att vara hur kul som helst. Vill prova!! Alicia har varit såå nöjd hela dagen. Ätit, sovit och legat och sprattlat på en filt vid vattnet. Jag har t.o.m. hunnit läsa lite. Det trodde jag inte. På hemvägen blev det paus i Söderköping. Efter lite käk och promenad hoppade vi in i bilen och körde sista biten hem.

Vi har haft det så skönt. Jag hade lätt kunnat stanna några dagar till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0