Sandvik Gård


Där har jag befunnit mig sedan söndag eftermiddag. Ojoj, vad mkt god mat vi har ätit. Så skulle man ha det. Vi kom dit och började med att fika lite. Emma och jag provade biljardbordet, jag vann första gången. Andra gången behöver vi inte nämna...


Sedan blev det en kort promenad (eller lång beroende på hur fort man kan gå) på en skogsslinga. Det satt lite roliga gåtor längs vägen. Jag kan inte påstå att jag kläckte så många av dom. För övrigt kan det nog konstateras att jag är förskollärare när jag går och tittar på alla skojiga grankottar och granskott som blåst ner och jag genast funderar på vad man skulle kunna hitta på med dom. Normalt!? =) Det var nästan så att jag började plocka med mig några hem.







Gåtor. Kan ni svaren? Typ den enda gåtan vi lyckades lösa var den sista...






Kvällen spendarade vi med mycket god mat, bubbelpool och dricka till dom som kunde. =) Cola är också gott... Lite charader och mys framför brasan. Gick och lade mig ganska tidigt ändå. Vaknade med kramp i låret den här gången!? Hmm, förstår inte allt som händer med kroppen. Tidig väckning och föreläsning om matematik i förskolan hela förmiddagen. Bra, men ngn mer bensträckare kunde hon bjussat på. Jag orkar inte lyssna i över två timmar i sträck... Vi fick iaf massor med konkreta tips på hur vi kan jobba mer med matte i förskolan.

Jag gjorde en ask i dag också.
(Gillar att vara praktisk)



Gissa hur många sköldpaddor som gömmer sig i asken?
(Där kan man ju variera sig och låta olika många sköldpaddor hänga ut och sedan låta barnen gissa och titta efter)


En väldigt uppskattad, rolig och annorlunda planeringsdag!

Kommentarer
Postat av: syrran

nr 6 ; I ordlistan!

Klurar vidare på den första...

2009-04-21 @ 20:37:01
Postat av: syrran

Nu vet jag!

MOR - ROM Jag kan inte ge mig förrän jag vet...som vanligt :-) sorry!

2009-04-21 @ 20:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0